Blog

KIWI FINANCE – crestere cu 10% a cifrei de afaceri si credite de 300 milioane lei in 2014

Anul trecut, creditele obtinute prin KIWI FINANCE au totalizat 300 milioane lei, cu 11% mai mult fata de 2013.

 

Creditele intermediate pentru persoane fizice au reprezentat 96% din portofoliul KIWI FINANCE, astfel: credite ipotecare standard 65%, credite de nevoi personale 24%, credite intermediate in cadrul programului Prima casa 7%. Diferenta de 4% au fost credite intermediate pentru persoane juridice. 

 

Cresterea cea mai mare fata de anul anterior s-a inregistrat pe segmentul creditelor ipotecare, respectiv un volum de credite intermediate mai mare cu 39% fata de 2013. Cresterea a fost incurajata in principal de  scaderea dobanzilor, stabilitatea preturilor pietei imobiliare si aparitia a noi oferte in zona de locuinte.

 

“Estimam ca aceasta tendinta de crestere se va pastra si in 2015, an care a inceput deja cu un volum de credite intermediat mai mare cu 50% in primul trimestru fata de aceeasi perioada a anului trecut”, precizeaza Anca Bidian.

 

Principalele obiective ale  anului 2015 sunt cresterea cu 15% a volumul de credite intermediate, fata de anul trecut, si consolidarea retelei nationale. Astfel, KIWI FINANCE va ajunge la un volum de credite de 345 milioane lei la sfarsitul anului, ceea ce va insemna o cota de piata superioara cu 7% celei din 2014.

Citeste mai mult...

2015-04-28

0 comentarii

Trei motive pentru care sa investesti in imobiliare acum!

Realitatea pe care o traversam acum poate fi descrisa, simplu, astfel: a (re)venit vremea investitiilor in imobiliare. Mai ales pentru cine analizeaza alternativele de plasament pe care le ofera piata financiar-bancara in acest moment.

Trei caracteristici ale pietei financiar-bancare si imobiliare, care se inregistreaza in aceasta perioada  si care se vor mentine inca o buna bucata de timp, arata ca imobiliarul, ca debuseu investitional pe termen lung, poate reveni cu succes in atentia investitorilor.

 

1. Raportul dintre pretul pe metrul patrat (mp) si salariul mediu pe economie – adica cifra care indica accesibilitatea pietei imobiliare la momentul analizat. Daca acest raport este mai mic de 2 inseamna ca nu exista interes investitional.  Acest lucru se intampla in doua situatii: ori piata nu este atractiva (geografic, economic, politic, etc) ori este saturata. Romania a avut o piata neatractiva la inceputul anilor 2000, cand acest indice a fost mai mic de 2, preturile imobilelor erau foarte mici, dar se derulau foarte putine tranzactii, iar proiectele imobiliare erau aproape inexistente.

Cand indicele de accesibilitate are valori intre 2.4 si 2.8 piata este stabila si interesanta pentru investitori, adica a ajuns la un echilibru ce reflecta corect realitatile din teren – preturi si venituri. A fost situatia dintre anii 2005-2006, scurta de altfel.

 

Ei bine, in momentul in care indicatorul depaseste, pana la cer,  limita de mai sus, se ajunge la ceea ce s-a  numit o “bula” a pietelor, adica la o crestere exagerata, neconforma cu realitatea. Sau, mai bine spus, conforma cu o realitate deformata. A fost perioada 2007-2008, cand indicele a depasit valoarea de 5.

Citeste mai mult...

2015-04-23

0 comentarii

Articole recente

Urmareste-ne