Arhiva Blog Iunie 2016

DAREA IN PLATA LA 50 DE ZILE!

Daca in urma cu cinci ani, numarul celor cu probleme la rambursarea creditelor de achizitie locuinte era estimata la circa 950.000 de cazuri, initiatorul Legii Darii in plata, in noiembrie trecut, avansa modesta cifra de 5.000 de dosare cu probleme.

 

Prin urmare, a fost considerata necesara si oportuna Legea Darii in Plata (DIP) care sa reglementeze, chipurile, situatiile in care debitorii nu-si mai pot achita ratele la banca, iar valoarea locuintei ipotecate in favoarea bancii nu acopera datoria ramasa. Cu alte cuvinte, cei aflati in impas vin la banca, pun cheile pe masa, indiferent cat mai au de rambursat si scapa de datorie. Pana la aprobarea legii, banca avea dreptul sa urmareasca si sa execute debitorul pana la acoperirea integrala a valorii ramase de rambursat, conform contractului de credit.

 

Ce s-a intamplat insa in cele 50 de zile care au trecut de la intrarea in vigoare a legii? Aproape nimic din previziunile conform carora tribunalele vor fi invadate de “mii si mii” de oameni (a se citi dosare) care nu isi mai pot plati ratele pentru locuintele achizitionate pe credit. Din mii si mii, au ramas cam… 1300!

 

Acesta este numarul de dosare ajunse in instante din 13 mai, data intrarii in vigoare a legii, dintre care cea mai mare parte sunt datornici aflati deja in executare silita, care au solicitat ridicarea popririlor pe venit. Restul, este de presupus, sunt cazuri reale de romani care chiar nu au avut incotro si au trebuit sa renunte la achizitia in sine din varii motive.

 

Efecte pozitive in masa, care sa favorizeze o suma impresionanta de romani cu probleme in rambursarea creditelor, nu s-au vazut inca in cele 50 de zile care au trecut de la intrarea in vigoare.

 

 

 

 

vezi tot articolul

IA UN CREDIT, RESPONSABIL!

Este noua deviza sub care KIWI FINANCE va realiza comunicarea cu toti partenerii sai: banci, societati non-bancare, clienti, jucatori din piata financiara si de capital din Romania.

 

Pentru ca este vorba, in primul rand, despre procesul de creditare, in care KIWI FINANCE este intermediar intre oferta bancilor-partenere si potentialii clienti ai acestora. Iar in al doilea rand, vorbim despre “vanzarea” oricarui produs ori serviciu financiar-bancar, in care, inainte de toate, trebuie ca Furnizorul (banca, IFN, companie de asigurari, societati de administrare fonduri ) sa se asigure ca Beneficiarul (clientul) A INTELES CORECT, LA TIMP SI IN TOTALITATE detaliile privind produsul ori serviciul pe care este gata sa il cumpere.

 

Pe de alta parte, este de datoria oricarui client si chiar RESPONSABILITATEA SA, in stransa legatura cu prezentul si viitorul financiar al sau si al familiei sale, de A SE INFORMA, A INTREBA, A SE ASIGURA CA A INTELES CORECT, LA TIMP SI IN TOTALITATE detaliile privind produsul ori serviciul pe care este gata sa il cumpere.

 

Vom demara in acest sens, in afara de eforturile zilnice pe care le facem de foarte mult timp pentru clientii nostri, de a le explica si a-i sfatui sa aleaga varianta de credit care li se potriveste cel mai bine, o serie de actiuni prin care CLIENTII, in primul rand, sa inteleaga ca sunt primii interesati sa inteleaga foarte bine ce CUMPARA (ce tip de credit), PE CAT TIMP, IN CE CONDITII (costuri, rate), CU CE BENEFICII, dar si cu ce RISCURI!

 

vezi tot articolul

Articole recente

Urmareste-ne